Säg vart är du nånstans, står och skriker ditt namn..

Huvudvärk.
Huvudvärken.
Huvudvärkar.

Fast jag har nog bara sovit alldeles för lite och för oroligt den senaste tiden. Alla spänningar börjar släppa och kroppen får ta smällen. Ren fysisk? Vad vet jag men det tillhör en del av att vara människa nu för tiden. Äta, sova, andas, ångest, panik, kaos, äta, sova, andas, fika, oro, plugga, tjocka, andas, äta, sova, drömma, umgås, inte sova, stressa, spänningshuvudvärk, äta, sova, andas, festa, tänka, mer ångest, äta sova, andas och så vidare och så vidare och så vidare.

Jag sitter i min nya lägenhet och är lite butter över att jag inte har kanal Fem. Varför har jag inte kanal för för hallå?! HALLÅ ELLER?! Vem kom på den idén liksom, himla dumt känner jag. Det är absolut inget ilandsproblem heller utan det är viktiga saker, saker som står högt i en prioriteringar. Kanal Fem, mycket viktigt. Eller?
Jag har i alla fall övergivit sambolivet efter ett och ett halvå, nästan två år i och för sig, men 1 och ett halvt år i oxhagelägenheten. Jösses vad galet det känns. Jag bor i en egen lägenhet alldeles själv för första gången i mitt liv. Bara det är ju helt galet men fruktansvärt underbart. OH DET ÄR SÅ JÄKLA UNDERBART ! IIIHIHIHIHIIHIHIHIHIH! IH...! Jag gillar det i alla fall och kommer nog trivas bra i den här lägenheten.
Dock har det varit en intensiv målar- och flytthelg. I fredags kom både mamma och pappa och hjälpte mig att måla och börja köra kartonger till nya lyan. I lördags kom halva syskonskalan och mitt fina par och hjälpte till och flyttade. Lite sura miner och en mamma som är som en duracellkanin men det blev helt jävla skitbra tillslut. Nu är det bara in och upp med saker lite överallt. För som det är just nu bor jag i en kaosdjungellägenhet. Det är saker ÖVERALLT! Verkligen ÖVERALLT ! Men i och för sig brukar det vara så annars, men ändå.

Och undra vart mitt snus är..

Imorse vaknade jag vid åtta och skulle vara i skolan kvart över nio. JAg har nog aldrig varit så snabb i hela mitt liv för 09:05 var jag i skolan och då hade jag hunnit vakna, duscha, springa runt i endast handduk och försökt hitta grejer och kläder som ä gömda här hemma, klä på mig, fixa mig, äta frukost och cykla till skolan ( det tar ungefär 20 minuter att cykla dessutom..). Imorse var JAG en duracellkanin. Det händer verkligen Aldrig. Alltså ALDRIG. Helt sjukt, helt jäkla sjukt. För jag är verkligen ett monster på morgonen. Eller jag har inte morgonhumöret men jag är helt borta, man varken förstår mig eller får kontakt med mig de första en två timmarna av min start på dagen. Jag är lite som en sengångare på morgonen, eller som att jag har legat i ide i flera veckor och precis vaknat från min kokong ( så heter det va? inte ko kong nu utan lite med ett flyt kokoooong, typ..)
Men i alla fall, duracellkanin imorse. Dock så somnade jag nu på eftermiddagen i två timmar. Det roliga var att under dessa två timmar hade jag fått ex antal sms och det hade ringt men jag hade inte vaknat, trots att mobilen låg precis vid örat. MEN kvart i sju ringer det på dörren och då vaknar jag med en studs. Vad har jag för konstig hörselreaktion egentligen? Herrejösses.

Nämen titt, jag kollar tydligen på hockey. Jag är dock fortfarande butter över att jag inte har femman..

Man kanske bara skulle diska och hämta lite mer kartonger? För plugga orkar jag verkligen inte nu men någon nytta måste man ju göra än att bara sitta här och ordbaja. Eller?
Först måste jag bara säga att min granne ovanför mig, alltså gud. Hela hon gör mig nervös. Vilken snygg kvinna ! Jösses alltså. Och jag råkade skrämma henne i trappen förut, himla fint, haha. Men jösses vilken snygging. Alltså ja. Nej, nu ska vi fokusera här. Men snygg är hon i alla fall.
Dock har jag inte träffat någon mer granne än, men jag har ju bara bott här i två dagar så. Har inte riktigt landat än, men snart så. Jag måste bara säga igen att detta känns grymt bra. Sambolivet med fina vännen var underbart men ibland måste mna gå vidare. Dock ska jag nog skaffa en ny liten sambo här i nya lyan under sommaren. Det kommer bli en liten kissekatt när jag fått bo mig ett tag. Då blir det mysfaktor på hög nivå!

Jag tänkte lite på det där med kärlek förut. Anledningen kanske var min dröm inatt, tänker inte avslöja något direkt men det var en väldigt intim dröm om man säger så. Men på något vis känns det som att man gett upp, eller jag vet inte. Inte gett upp, för längtan finns ju där. Dock orkar jag inte riktigt lägga ner energin, fast jag vill. Speciellt om eller när man börjar bli intresserad av någon, när en person dyker upp ur det tomma intet. Dock vet jag inte riktigt hur jag ska bete mig, jag vågar liksom inte ta något steg. Detta menar jag nu rent allmänt. Och jag vet inte riktigt vad jag vill komma fram med detta. JAg saknar att få krama någon. Men jag ska ju skaffa katt så då får jag en kramkompis, haha. NEj, jösses. Jag vet inte. Kärleken kommer när den kommer, som med allt annat dyker den upp när man minst anar den antar jag.

Nej sluta ordbajsa och göra något vettigt ? Ajemän! Sedan ska jag ladda upp inför en intensiv vecka och till helgen ska jag åka till söder ut, till den där staden med den fina dialekten. Mums. Det blir nog en bra vecka men ett fint avslut. Ska heja på min halva släkt som ska springa det där himla göteborgsvarvet med, HEJAHEJA !

Nej, snus, diska och hämta lådor... ( och snuset låg precis framför mig, jösses..)

en emma

Kommentarer
Postat av: Evelina

Ordbajsa! Vilket ord alltså. Du är bättre på det än mig. Jag vill ordbajsa, men samtidigt skriva av mig allt. Det blir liksom lite för mycket då. :P



Usch usch!

2012-05-09 @ 23:05:10
URL: http://iamevelahjna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0